marți, 21 aprilie 2015

Teoria stresului

Iți este dat să treci  prin tot felul de încercări în viață. Le treci pe toate, și nu e nimic eroic sau deosebit în asta, e legea firii. Ni se întâmplă tuturor să avem greutăți. Poate că nu ai bani să plătești facturile de luna asta, poate că nu îți mai poți trimite copilul în vacanță așa cum i-ai promis, poate că tu sau altcineva apropiat suferă de o boală grea. Și vine implacabila întrebare: ”De ce EU?” Cum să răspunzi la întrebarea asta?

Te gândești la ce ai făcut, la ce acțiuni te-au adus în situația respectivă sau te gândești la păcatele/răutățile tale și te crezi că îți primești pedeapsa divină.
Asta până când deschizi televizorul și vezi că oameni care au învățat mai puțin decât tine ocupă funcții înalte, că nu cei cinstiți fac bani și o duc bine, că degradarea morală și prostituția e în floare și nu mai bate Dumnezeu pe nimeni, dimpotrivă, asta pare să fie calea spre succes. Și dacă nu ești mai rău decât alții, te întrebi: ”De ce EU?”

Mediatizarea, globalizarea și viteza de răspândire a informației mă deranjează. În loc să avem mai multe răspunsuri, avem mai multe întrebări. Globalizarea nu face altceva decât să îți creeze idealuri fanteziste și dezamăgiri inutile. Să îți dau un exemplu: Deși nu recunoști, măcar o dată ai visat în sinea ta să devii foarte cunoscut, să ai o mulțime de fani. Mă întreb dacă străbunica mea Agatia a visat să devină vreodată celebră. Cu siguranță că nu, drept urmare nici nu s-a stresat și nici nu a simțit că are o existență neînsemnată față de alții care ajung mega-cunoscuți. Și tot ideal fantezist este să ai o vilă cu piscină, să îl faci pe fi-tu doctor și exemplele pot continua. O dată cu ele și dezamăgirile, și stresul.
Ca să nu o mai lungesc, teoria mea spune că globalizarea este motivul stresului. Stresul este cauza bolilor. Globalizarea ne face neîmpliniți și nefericiți. ”De ce EU sunt nefericit/ă?” Pentru că m-am născut azi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu